Zerdeçal (Curcuma Longa)

Etken Maddeler

Uçucu yağ, kurkuminoitler, nişasta [1]. Koleretik, kolikinetik, antihepatotoksik, antihiperlipidemik ve antiinflamatuvar özelliktedir. Ayrıca antioksidan, antitümoral ve antimikrobiyaldir. Aynı zamanda prostaglandini etkiler. Karaciğer ve safra şikayetlerinde, iştah kaybında kullanılır. Halk tababetinde diyare, ateş, bronşit, soğuk algınlığı, kurtlar, leprosi, böbrek inflamasyonu ve sistit için kullanılır. Diğer kullanımları başağrısı, üst abdominal ağrı, göğüs enfeksiyonu, kolik, amenore [1] Birçok preklinik ve klinik çalışmaya göre zerdeçalın ana etken maddesi kurkumin kanser, kardiyovasküler, inflamatuvar, metabolik, nörolojik ve cilt hastalıklarında etkilidir. Bunların içinde en fazla çalışma yapılmış olanı akut ve kronik inflamasyondur, kurkumin maddesinin antiinflamatuvar profili vardır. Kurkuminin immunomodülatör (bağışıklık düzenleyici) özellikleri birçok immun düzenleyici ile etkileşiminden kaynaklanır. Bunlar sadece hücresel komponentler değildir, dendritik hücreler, makrofajlar, B ve T lenfositler, ayrıca sitokinler gibi inflamatuvar proseslerde yer alan moleküler komponentler ve birçok sinyal yolaklarındaki transkripsiyon faktörleriyle ilgilidir [2].

Literatür

1. PDR for Herbal Medicines (1st ed). ; Montvale, New Jersey; Medical Economics Company; 1998:786-788.

2. Michele Catanzaro, E. C. (2018).Immunomodulators Inspired by Nature: A Review on Curcumin and Echinacea . Molecules, 2778.