Yeşil Çay (Camellia Sinensis)

Yeşil Çayın Faydaları

Diyabetin ilerlemesini önler

Yeşil çay kandaki glikoz değerlerini belirli bir dengede tutar. Başlangıç seviyesindeki diyabetin ilerlemesinin önlenmesine yardımcı olduğu bilinir. Kandaki glikoz değeri dengede kalacağından dolayı diyabet ilerlemesi yavaşlatılmış olur. Diyabet hastalarının yeşil çay tüketmeden önce mutlaka doktorlarına danışmaları gerekmektedir.

Cilt ve saç sağlığına iyi gelir

Yeşil çayın içerisinde bulunan antioksidanlar vücuttaki hücrelerin zarar görmesini engeller. Yeşil çay tüketimiyle korunan hücreler cildin yaşlanmasının önüne geçer. Düzenli yeşil çay tüketenlerin yaşlanma karşıtı etkisini gördükleri bilinir. Cilt sağlığının dışında saç derisi kuruluğuna da iyi gelen yeşil çay saç ve kafa derisinin de sağlıklı olmasına yardımcı olur.

Kilo vermeye yardımcı olur

Yeşil çay kilo vermeye yardımcı olur. Metabolizmayı hızlanmasını sağlar ve depolanan yağın kolay yakılmasına yardımcı olur. Yeşil çayın içerisinde bulunan aktif bileşenler sayesinde yağ yakma hormonları devreye girer ve sağlıklı kilo verme başlar. Tek başına yeşil çay tüketilmesi kilo vermeye yardımcı olmaz. Düzenli ve sağlıklı beslenme, diyetisyen kontrolünde yapılan diyete takviye olarak yeşil çay tüketilebilir.

Tansiyona iyi gelir

Vücutta kan damarlarının daralmasına neden olan protein hormonları vardır. Yeşil çay tüketimi kan basıncını ve sıvı dengesinin korunmasına yardımcı olur. Böbreklerden salgılanan renin adında enzimin sonucunda ortaya çıkan bu hormon tansiyonunun yükselmesine neden olur. Yeşil çay burada devreye girer ve bu enzimleri yavaşlatıp tansiyon değerini normal düzeyde tutmaya yardımcı olur.