Civanperçemi (Achillea Millefolium)

Civanperçeminin Faydaları

• Sindirim sistemi üzerinde olumlu etkileri olan civanperçemi hazımsızlığı giderir. Mide yanması, ülser ve gastrit gibi problemlerde mide koruyucudur. Hatta mide kanamalarını durdurucu etkiye sahiptir.
  • Bağırsakların çalışmasını hızlandırarak kabızlığı önler ve gaz sorunlarını giderir
  • Yüksek potasyum oranından dolayı kansızlık üzerinde pozitif etkiye sahiptir ve kanın temizlenmesinde etkin bir rolü vardır.
  • Civanperçeminin flavonoid içeriği kan dolaşımını hızlandırıcı etkiye sahiptir. Kan pıhtısı oluşumunu engeller. Kan damarlarını güçlendirici etkisinden dolayı varis, tromboz, inflamasyon rahatsızlıklarının tedavisini destekleyici etkisi vardır.
  • Civanperçemi çay olarak kış aylarında tüketildiğinde soğuk algınlığı, nezle ve grip gibi enfeksiyonların tedavisine destek olur. Solunum yolu hastalıklarının tedavisinde kullanılır.
  • İçeriğinde yer alan uçucu yağ asitleri stres, gerginlik, anksiyete, huzursuzluk ve halsizlik gibi rahatsızlıklara karşı vücuda destek olur.
  • İdrar söktürücü özelliğe sahip olan civanperçemi böbrek taşlarının düşürülmesinde de etkindir.
  • Civanperçemi regl döneminde yaşanan ağrıların ve semptomların azalmasında önemli rol oynar.
  • Civanperçemi basur tedavisinde kullanılır.
  • Civanperçemi saç gürleştirme için birebirdir. İçeriğinde yer alan aromatik yağlar saç derisini ve köklerini besler.
  • Civanperçemi sivilce, yara ve yanık tedavisinde merhem olarak kullanılır.